Entradas con "Translation" disponen de versión castellana.

Thursday, July 3, 2008

Fierce


He took my hand, leading me around the cups of beer, the elbows and knees beneath the fireworks and symphonic bursts of the pyrotechnical show at Montjüic fountain, and I would have gladly had our knuckles weld. I wanted to loose my hair in wisps of grape-vine tendrils when, later, he stretched his left arm out under my pillow.
He used to say that he was the one who gave the final push when Julia was born, pulled out of me with suction cups and black-eye forceps (unlike her sister, who was reaped with a scalpel).
Now I want to grow tentacle fingers and place them –airtight- on the sleekly polished backs of my girls and so guide them past my stumbling blocks.
I have no tentacles, no tendrils, no welded knuckles, so I pull at the heartstrings I left dangling behind me on my long wanderings, to reel in the friend who croaks back, crouched down in his own homegrown jungle camouflage.
I form fierce attachments.

3 comments:

  1. @Deta:
    Cuando me cogió de la mano, guiándome entre vasos de cerveza, codos y rodillas, bajo los fuegos artificiales y los estallidos sinfónicos de la fuente de Montjüic, me habría encantado que se soldasen nuestros nudillos. Quise soltar espirales de mi cabello como zarcillos de parra cuando, más tarde, estiraba su brazo izquierdo por debajo de mi almohada.
    Solía contar que fue él quién dio el último pujo cuando nació Julia, cuando me la sacaron con ventosas y fórceps de ojo morado (al contrario de su hermana, a quien cosecharon con bisturí).
    Ahora quiero desarrollar dedos de tentáculo y colocarlos herméticamente sobre las espaldas lisas y pulidas de mis nenas, ayudándoles a evitar mis tropiezos.
    Al carecer de tentáculos, de zarcillos, de nudillos soldados, pues tiro de los lazos que dejé colgando detrás de mí al emprender mi largo viaje, y voy enrollando las fibras sensibles del amigo que croa su respuesta, agazapado en el camuflaje de su propia jungla.
    Mi cariño es feroz.

    ReplyDelete
  2. It's so beautiful....
    AIDA

    ReplyDelete

Copyright © 2008-2024 Kymm Coveney - All rights reserved.